Doorgaan naar hoofdcontent

Facebook hop 9 November

Facebook hop 9 November
Thema Kerst


Iets minder dan een maand geleden was het mijn eerste hop. Ik vond het zo leuk dat ik dacht waarom heb ik dit niet eerder gedaan.
En zeker omdat je alles kan plannen in je blog en op facebook. 
Dus hier ben ik weer. Dit keer is het thema kerst.
Ik ben aan de slag gegaan met Snowman Season.
Ik vind het een heerlijke set met zoveel mogelijkheden.
Ik denk dat je hem nog wel een aantal keer voorbij gaat zien komen.

Voor vandaag heb ik twee pop up slider cards gemaakt.
Klinkt heel ingewikkeld maar dat is het zeker niet.

Ik ben begonnen zoals altijd met kleurtjes bij elkaar zoeken.


Toen heb ik zelf mijn eigen dsp gestempeld. 


Met een Rectangle Stitched Framelits een frame gemaakt. Maar let op een zijde heb ik niet gestanst.
Anders zou deze er helemaal uitvallen en dat is niet de bedoeling.


Vervolgens ril lijnen gemaakt in de rechthoek een aan het uiteinde dat je niet hebt gestanst een in het midden en een ongeveer een centimeter van rand af.
Op de tweede foto zit aan dat centimetertje al een stuk Wishper White vast. Deze is net iets groter dan de rechthoek zelf zo gaat het schuiven straks een stuk makkelijker.


Toen alles op een basis van Whisper White geplakt en je kan schuiven. Als het stuk is uitgeschoven dan heb je van het Balmy Bleu een soort tentje. Op het Whisper White wat je dan ziet kun je dan een stempelplaatsen.
Ik heb ook op het uitschuif gedeelte gestempeld.
Het plaatje heb ik met blenderpens en inkt ingekleurd.


Nu alleen de voorkant nog ik heb een stukje Whisper White gepakt en daar een tekst op gestempeld. Rhinestones erom heen en met Shimmery Crystal Effect over de tekst heen gegaan.
Let op dit stukje plak je maar aan een helft vast anders kan je kaart het tentje niet meer maken.


De tweede kaart heb ik de kleuren net andersom gebuikt en aan de buitenkant een sneeuwman geplaatst.

Hier nog twee foto's van dichtbij van het Shimmery Crystal Effect. Het is echt heel leuk spul om op je kaarten te gebruiken.



Dan nog twee foto's van de andere kaart.



Materialen die ik heb gebruikt zijn
A4 Cardstock Whisper White
A4 Cardstock Balmy bleu
Stampin' Pad Balmy Bleu
Stampin' Pad Pumpkin Pie
Stampin' Pad Night of Navy
Memento Black
Delicata Silver
Blender pens
Shimmery Crystal Effects
Rhinestones
Rectangle Stitched Framelits
Layering Circles Framelits
Lint (niet meer bestelbaar)
Stempelset Snowman Season

Mocht je vragen hebben over dit project
Vragen over Stampin' Up
Lijkt het je leuk om een workshop te geven
Of wil je iets bestellen
Vraag het gerust, ik help je graag
Miranda_westerhof@hotmail.com











Reacties