Doorgaan naar hoofdcontent

Floral Essence

 Floral Essence


Deze kaart heb ik gecased van Hélène Den Breejen.
Ik kijk regelmatig filmpjes online van andere Demo's en zo ook deze.
Ik vond hem zo leuk dat ik deze ook zelf wou maken.


Ik ben begonnen met alles op maat te snijden.
Als basis Highland Heather 
14.5 bij 21 cm op de lange kant gerild op 10.5 cm
Twee matten van Whisper White een voor de voorkant en een voor de binnenkant
14 bij 10 cm


Op een van de stukken Whisper White heb ik de tekst meerdere malen gestempeld.
Ik heb de eerste afdruk niet op het Whisper White gedaan zodat de kleur een stuk lichter is.
Het moet een achter grond worden daarom heb ik het op deze manier gedaan anders springt de tekst er vol uit en dat was niet de bedoeling


Toen de bloemen en blaadjes gestempeld.
Je ziet nu mooi dat de tekst naar de achtergrond verdwijnt precies zoals de bedoeling was.


Ik ben daarna lekker gaan spelen met de Blending Brushes en de inkt.
 Dit om een mooie paarse gloed erover heen te krijgen.
Je kan doormiddel van de Brushes het in verschillende tinten op het papier krijgen, zonder het zien van strepen en vegen


De tekst op een strookje gestempeld en gestansd met de rectangle Stitched Frramelits
En het gestempelde Whisper White met de embossing folder 3D Subtle door de stans machine gehaald


Het Linnen Thread draad bestaat uit drie draden.
Een stuk afgeknipt en uit elkaar gehaald zodat ik drie dunnere draden heb.


Op de achter kant van de tekst dimensionals geplakt en daar het draad in cirkel vormen overheen geplakt.


Alles op de basis geplakt, pearls erbij


Mat voor de binnenkant gestempeld en opgeplakt
En klaar


Ook had ik deze kaart nog gemaakt met de stempelset Free as A brid
En de kleuren Coastel Cabana en Melon Mambo

Producten die ik heb gebruikt zijn:
A4 Kaartkarton Whisper White
A4 Kaartkarton Highland Heather
Stampin' Pad Highland Heather
Stempelset Floral Essence
Blending Brushes
Rectangle Stitched Framelits
3D Subtle Embossingfolder
Linnen Thread
Basic Pearls

Volgende week woensdag weer een Live op Facebook
Zie ik je dan?

Groetjes Miranda

(miranda_westerhof@hotmail.com)




















Reacties